تاریخ انتشار : شنبه 22 مهر 1402 - 16:48
138 بازدید
کد خبر : 208238

انحصاری: منابع می گویند که OpenAI به روز رسانی های عمده ای را برای جذب توسعه دهندگان با هزینه های کمتر برنامه ریزی می کند

انحصاری: منابع می گویند که OpenAI به روز رسانی های عمده ای را برای جذب توسعه دهندگان با هزینه های کمتر برنامه ریزی می کند

به گزارش گروه خبری و به نقل از رویترز ۱۱ اکتبر (رویترز) – منابع توضیح دادند که OpenAI قصد دارد ماه آینده به‌روزرسانی‌های بزرگی را برای توسعه‌دهندگان معرفی کند تا ساخت نرم‌افزارهای کاربردی بر اساس مدل‌های هوش مصنوعی خود را ارزان‌تر و سریع‌تر کند، زیرا سازنده ChatGPT تلاش می‌کند شرکت‌های بیشتری را به استفاده از

Illustration shows OpenAI logo

به گزارش گروه خبری و به نقل از رویترز ۱۱ اکتبر (رویترز) – منابع توضیح دادند که OpenAI قصد دارد ماه آینده به‌روزرسانی‌های بزرگی را برای توسعه‌دهندگان معرفی کند تا ساخت نرم‌افزارهای کاربردی بر اساس مدل‌های هوش مصنوعی خود را ارزان‌تر و سریع‌تر کند، زیرا سازنده ChatGPT تلاش می‌کند شرکت‌های بیشتری را به استفاده از فناوری خود جلب کند. این طرح ها به رویترز گفته است.

به روز رسانی ها شامل افزودن حافظه ذخیره سازی به ابزارهای توسعه دهنده آن برای استفاده از مدل های هوش مصنوعی است. این امر می‌تواند از نظر تئوری هزینه‌ها را برای سازندگان برنامه‌ها تا ۲۰ برابر کاهش دهد، و نگرانی بزرگی را برای شرکای که هزینه استفاده از مدل‌های قدرتمند OpenAI ممکن است به سرعت انباشته شود، برطرف می‌کند، زیرا آنها سعی می‌کنند با توسعه و فروش نرم‌افزار هوش مصنوعی، کسب‌وکارهای پایدار ایجاد کنند.

این شرکت همچنین قصد دارد از ابزارهای جدیدی مانند قابلیت‌های بینایی رونمایی کند که توسعه‌دهندگان را قادر می‌سازد تا برنامه‌هایی با توانایی تجزیه و تحلیل تصاویر و توصیف آن‌ها با موارد استفاده بالقوه در زمینه‌هایی از سرگرمی گرفته تا پزشکی بسازند.

ویژگی‌های جدید نشان‌دهنده جاه‌طلبی این شرکت برای گسترش فراتر از حس مصرف‌کننده به پلتفرم توسعه‌دهنده موفق است، همانطور که سام آلتمن، مدیر اجرایی آن پیش‌بینی کرده است. این شرکت در ابهام نسبی خارج از صنعت فناوری به‌عنوان یک غیرانتفاعی که توسط ایلان ماسک و آلتمن در سال ۲۰۱۵ تأسیس شد، تلاش کرد. ماسک در حال حاضر سهامی در شرکت ندارد.

به گفته منابع، انتظار می رود ویژگی های جدید در اولین کنفرانس توسعه دهندگان OpenAI در تاریخ ۶ نوامبر در سانفرانسیسکو ارائه شوند. منابعی که خواستند نامشان فاش نشود، گفتند: آنها برای تشویق شرکت‌ها به استفاده از فناوری OpenAI برای ساخت چت‌بات‌های مجهز به هوش مصنوعی و عوامل مستقلی طراحی شده‌اند که می‌توانند بدون دخالت انسان وظایف خود را انجام دهند.

این شرکت نوامبر گذشته با راه‌اندازی ChatGPT وارد صحنه شد و صدها میلیون نفر را ترغیب کرد تا ربات چت را امتحان کنند که به سؤالات و دستورات به روش‌های انسان‌مانند پاسخ می‌دهد و آن را به یکی از سریع‌ترین برنامه‌های کاربردی مصرف‌کننده در جهان تبدیل می‌کند.

OpenAI امید زیادی به رشد فروش دارد. همانطور که رویترز برای اولین بار در دسامبر گذشته گزارش داد، مدیران OpenAI انتظار داشتند امسال را با ۲۰۰ میلیون دلار درآمد و یک میلیارد دلار تا سال ۲۰۲۴ به پایان برسانند.

اخیراً، این شرکت با چالش‌هایی مواجه شده است که خارجی‌ها را برای ایجاد کسب‌وکار با استفاده از فناوری خود به چالش می‌کشد. ضروری ساختن OpenAI برای سایر شرکت‌های سازنده اپلیکیشن، یکی از مهم‌ترین اهداف استراتژیک آلتمن است.

او با توسعه دهندگان ملاقات کرده است و تمایل خود را برای ساخت یک اکوسیستم جدید بر اساس مدل های OpenAI، که اکنون در برنامه های کاربردی بی شمار، از DoorDash گرفته تا دستیار نویسندگی جاسپر، ساخته شده است، ابراز کرده است.

انتشار برنامه ریزی شده به اصطلاح Stateful API (Application Program Interface) باعث می شود شرکت ها با به خاطر سپردن تاریخچه مکالمه پرس و جوها، برنامه های کاربردی ایجاد کنند. این می تواند به طور چشمگیری میزان استفاده ای را که توسعه دهندگان باید برای آن بپردازند کاهش دهد. در حال حاضر، بر اساس قیمت گذاری در وب سایت OpenAI، پردازش یک سند یک صفحه ای با استفاده از GPT-4 بسته به طول و پیچیدگی ورودی و خروجی می تواند ۱۰ سنت هزینه داشته باشد.

به‌روزرسانی دیگر، vision API، به افراد اجازه می‌دهد تا نرم‌افزاری بسازند که می‌تواند تصاویر را تجزیه و تحلیل کند، چند هفته پس از در دسترس قرار گرفتن این ویژگی برای کاربران ChatGPT. دادن این ابزار به توسعه دهندگان همچنین نشان دهنده گام مهمی از OpenAI است که قابلیت های به اصطلاح چند وجهی را ارائه می کند، که علاوه بر متن، انواع مختلفی از رسانه ها را پردازش و تولید می کند، مانند تصاویر، صدا و ویدئو.

راضی نگه داشتن توسعه دهندگان
این نسخه‌ها برای جذب توسعه‌دهندگان بیشتر برای پرداخت هزینه برای دسترسی به مدل OpenAI طراحی شده‌اند تا نرم‌افزار هوش مصنوعی خود را برای کاربردهای مختلف، مانند دستیار نوشتن یا ربات‌های خدمات مشتری بسازند.

بر اساس داده‌های PitchBook، سرمایه‌گذاران امسال بیش از ۲۰ میلیارد دلار برای استارت‌آپ‌های هوش مصنوعی سرمایه‌گذاری کرده‌اند که بسیاری از آنها به OpenAI یا فناوری دیگر شرکت‌های مدل بنیادی متکی هستند.

اما سرمایه‌گذاران نگران اتکای این استارت‌آپ‌ها به شرکت‌هایی مانند OpenAI یا Google هستند، زیرا این امر می‌تواند آنها را در برابر تکرار توسط رقبا یا خود شرکت‌های بزرگتر از طریق به‌روزرسانی محصولات آسیب‌پذیر کند.

در همین حال، استارت‌آپ‌ها نیز سعی می‌کنند انواع مدل‌هایی را که استفاده می‌کنند متنوع کنند و با رقبای OpenAI و گزینه‌های منبع باز مانند Meta’s Llama (META.O) آزمایش کنند. این امر باعث می‌شود که OpenAI خود را از رقبای قدرتمندی مانند Google (GOOGL.O) متمایز کند.

این منابع به رویترز گفتند که راضی نگه داشتن توسعه دهندگان تمرکز اصلی OpenAI بوده است. در حالی که ChatGPT در بین مصرف کنندگان بسیار موفق بوده است، جاه طلبی OpenAI برای برنده شدن بر سایر شرکت ها کمتر هموار بوده است.

در اوایل سال جاری، این شرکت عجله کرد تا افزونه‌های ChatGPT را منتشر کند، ابزارهای الحاقی که به توسعه‌دهندگان اجازه می‌دهد برنامه‌هایی را در ChatGPT ایجاد کنند. OpenAI امیدوار بود که پلاگین ها معادل آن با فروشگاه برنامه iOS اپل باشند و نسبت به چت ربات های رقیب مانند Bard گوگل مزیت پیدا کنند.

توسعه‌دهندگانی که پلاگین‌هایشان در رده ۳۰ یا بیشتر «محبوب» قرار دارند، یک انفجار اولیه از تبلیغات را توصیف کردند، و به دنبال آن کاهش شدید علاقه‌مندی. افزونه محبوب Scholar AI تا اواخر آگوست روزانه حدود ۷۰۰۰ کاربر داشت.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.