تاریخ انتشار : یکشنبه 21 آبان 1402 - 14:40
250 بازدید
کد خبر : 208254

اپل به دلیل بازبینی پرونده حکم مالیاتی از سوی دادگاه اتحادیه اروپا با شکست مواجه شد

اپل به دلیل بازبینی پرونده حکم مالیاتی از سوی دادگاه اتحادیه اروپا با شکست مواجه شد

به گزارش گروه خبری و به نقل از گادگتس۳۶۰ یکی از مشاوران دادگاه عالی اروپا روز پنجشنبه در یک شکست احتمالی گفت، دادگاه اتحادیه اروپا هنگام صدور حکم مالیاتی ۱۳ میلیارد یورویی (تقریبا ۱۱۶۰۰۰ کرور) به اپل، اشتباهات قانونی مرتکب شد و باید دوباره پرونده را بررسی کند. برای سازنده آیفون پرونده مالیاتی علیه اپل

Apple Suffers Setback as EU Court Orders Review of Tax Order Case

به گزارش گروه خبری و به نقل از گادگتس۳۶۰ یکی از مشاوران دادگاه عالی اروپا روز پنجشنبه در یک شکست احتمالی گفت، دادگاه اتحادیه اروپا هنگام صدور حکم مالیاتی ۱۳ میلیارد یورویی (تقریبا ۱۱۶۰۰۰ کرور) به اپل، اشتباهات قانونی مرتکب شد و باید دوباره پرونده را بررسی کند. برای سازنده آیفون

پرونده مالیاتی علیه اپل بخشی از سرکوب مارگرت وستاگر، رئیس اتحادیه اروپا ضد انحصار علیه معاملات بین شرکت‌های چندملیتی و کشورهای اتحادیه اروپا بود که قانون‌گذاران آن را کمک دولتی ناعادلانه می‌دانستند.

کمیسیون اروپا در تصمیم سال ۲۰۱۶ خود اعلام کرد که اپل برای بیش از دو دهه از دو حکم مالیاتی ایرلند بهره مند شد که به طور مصنوعی بار مالیاتی آن را به ۰.۰۰۵ درصد در سال ۲۰۱۴ کاهش داد.

دادگاه عمومی اتحادیه اروپا در سال ۲۰۲۰ چالش اپل را تایید کرد و گفت که قانونگذاران استانداردهای قانونی را رعایت نکرده اند تا نشان دهند اپل از مزیت ناعادلانه ای برخوردار بوده است.

اما وکیل ژنرال جیووانی پیتروزلا در دیوان دادگستری اتحادیه اروپا (CJEU) مخالفت کرد و گفت که قضات دیوان عدالت اداری باید حکم دادگاه عمومی را کنار گذاشته و پرونده را به دادگاه بدوی ارجاع دهند.

او در یک نظر غیرالزام آور گفت: «حکم دادگاه عمومی در مورد «احکام مالیاتی» اتخاذ شده توسط ایرلند در رابطه با اپل باید کنار گذاشته شود.

وی گفت که دادگاه عمومی مرتکب یک سری اشتباهات قانونی شده است و همچنین “در ارزیابی صحیح ماهیت و پیامدهای برخی از اشتباهات روش شناختی که طبق تصمیم کمیسیون، احکام مالیاتی را مخدوش کرده است” کوتاهی کرده است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.