تاریخ انتشار : شنبه 18 شهریور 1402 - 20:42
81 بازدید
کد خبر : 208227

ایجاد کتابخانه در ۱۸ هزار خانه‌ بهداشت کشور

ایجاد کتابخانه در ۱۸ هزار خانه‌ بهداشت کشور

به گزارش ایلنا، محمدمهدی اسماعیلی روز جمعه – دهم شهریور ماه – در آیین بهره‌برداری از فاز نخست کتابخانه مرکزی خرم‌آباد ضمن قدردانی از نماینده ولی فقیه و استاندار لرستان برای اهتمام ویژه در رفع مسائل فرهنگی استان، گفت: یکی از مشکلات و معضلات جدی در اداره امور کشور مجموعه پروژه‌هایی است که سال‌هاست کلنگ

ایجاد کتابخانه در ۱۸ هزار خانه‌ بهداشت کشور

به گزارش ایلنا، محمدمهدی اسماعیلی روز جمعه – دهم شهریور ماه – در آیین بهره‌برداری از فاز نخست کتابخانه مرکزی خرم‌آباد ضمن قدردانی از نماینده ولی فقیه و استاندار لرستان برای اهتمام ویژه در رفع مسائل فرهنگی استان، گفت: یکی از مشکلات و معضلات جدی در اداره امور کشور مجموعه پروژه‌هایی است که سال‌هاست کلنگ خوردند و تاحدودی پیشرفت داشتند و متاسفانه به دلایل متعدد نیمه کاره رها شده بودند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: اقتضای شعار عدالت فرهنگی دولت انقلابی و مردمی این است که همه بخش‌های کشور بتوانند استعدادها و ظرفیت‌های خود را بالفعل کنند.

۱۰ هزار مسجد در کشور کتابخانه دارند

اسماعیلی با بیان اینکه حوزه فرهنگ و هنر نیاز به یک تحرک جدی دارد، بیان کرد: در کتابخانه‌ها با یک شبکه گسترده روبرو هستیم و هم‌اکنون حدود یک هزار کتابخانه در کانون‌های پرورش فکری وجود دارد و علاوه بر کتابخانه‌های دانشگاهی، بیش از ۱۰ هزار مسجد کشور نیز کتابخانه دارند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: بعد از اربعین حسینی تفاهم‌نامه‌ای با وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی منعقد خواهد شد که در ۱۸ هزار خانه بهداشت کشور، کتابخانه در عمق روستاها و مناطق محروم ایجاد می‌شود.

اسماعیلی با بیان اینکه ایران جغرافیای فرهنگی بزرگی دارد، افزود: جغرافیای فرهنگی از شرق تا عمق چین، در شبه قاره هند، پاکستان، افغانستان، آسیای میانه و تاجیکستان حضور دارد.

وی با اشاره به اینکه مردم شهر «دربند» روسیه برای دیدار از ایران و داشتن پیوندهای فرهنگی عمیقی اشتیاق دارند، بیان کرد: طبیعی است باید طلایه‌دار حوزه فرهنگی در منطقه باشیم که به برکت انقلاب اسلامی، خون شهدا و حضور رهبر حکیم و فرزانه، ملت آگاه و شهدا با فاصله بسیار زیاد، در منطقه اول هستیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین بیان کرد: رهبر معظم انقلاب نویسنده و شخصیت فرهنگی تراز اول هستند که نظیر ندارند، آثار ایشان دهه ۴۰ در حوزه‌های مختلف علمی، کارهای فاخر، شب‌های شعر و بازدیدهای سه ساعته ایشان از نمایشگاه کتاب باعث افتخار است.

سرانه مطالعه ۳۳ دقیقه است

اسماعیلی با اشاره به اینکه مسیر انقلاب اسلامی، یک حرکت کاملا فرهنگی است، ادامه داد: حوزه فرهنگ در عرض سایر حوزه‌ها نیست، بلکه اصل حرکت انقلاب اسلامی حوزه فرهنگی است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: سرانه مطالعه در کشور بدون احتساب ادعیه، قرآن و کتاب‌های آموزشی ۳۳ دقیقه است و نیاز داریم حوزه‌های سخت‌افزاری کتابخانه‌ها گسترش یابند.

وی افزود: دولت مصمم است همه گره‌های فرهنگی را باز و مسیر تعالی فرهنگ را هموار کند، به همین منظور از هنرمندان، اصحاب فرهنگ، قلم و رسانه حمایت می‌کند.

کتابداران هادیان فرهنگی هستند

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی شبکه کتابخانه‌ای مدرن‌ترین شبکه فرهنگی ماست و محل گره خوردن همه اقشار فرهنگی در کشور هستند و کتابداران باید به عنوان هادیان فرهنگی در این مراکز حاضر باشند و ضمن انجام ماموریت خود بتوانند فعالیت‌های فرهنگی را معرفی کنند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.